Pel Dret a decidir en educació

Change. org

Dret
Para:
Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya
VOLEM EL DRET A DECIDIR SOBRE L’EDUCACIÓ DELS NOSTRES FILLS I FILLES.
Nosaltres, els/les sotasignants, EXPRESSEM QUE:1. LES PERSONES SOM DIVERSES
Vivim en una societat amb persones que tenim creences, necessitats i valors diversos.
Aquesta diversitat és una riquesa i una oportunitat de creixement per a tothom.
Per tal que la convivència entre persones diverses sigui possible, ens hem de dotar dels acords i les normes que garanteixin el respecte als drets fonamentals de totes les persones.2. LES FAMÍLIES I ELS INFANTS TENEN DRETS FONAMENTALS
Els infants tenen drets recollits a la Convenció dels Drets de la Infància de l’ONU (1989)
Les famílies tenen el dret a escollir el tipus d’educació que desitgen per als seus fills i filles (Constitució espanyola, art. 27)
El dret a l’educació es pot satisfer a través d’institucions i espais diversos: a les escoles, a l’àmbit familiar, a les associacions de famílies, etc.

3. VOLEM UNA EDUCACIÓ QUE ES BASI EN EL RESPECTE A LES NECESSITATS VITALS DELS INFANTS, QUE SÓN, ENTRE D’ALTRES:
La necessitat de sentir-se protegits i estimats, en entorns relaxats i amb suficient presència de persones adultes.
La necessitat de sentir-se acollits i acompanyats en les seves vivències emocionals.
La necessitat de participar en experiències d’aprenentatge actives, en què cada nen/a pugui construir els seus coneixements a partir de processos diversos.
En definitiva, la necessitat de ser infant sense la pressió d’accelerar el desenvolupament.

Nosaltres, els/les sotasignants, DENUNCIEM QUE:

4. L’OFERTA PÚBLICA DE CENTRES EDUCATIUS NO ACULL SUFICIENTMENT LA DIVERSITAT DE LA SOCIETAT ACTUAL
Les normatives que reben els centres educatius públics i el seu professorat (massificació, homogeneïtzació, èmfasi i rigidesa en el currículum, etc.) dificulten la creació de projectes educatius basats en el respecte a les necessitats vitals dels infants.
En conseqüència, les famílies que volem aquest tipus d’educació no trobem prou centres amb aquesta sensibilitat a la xarxa pública, sostinguda amb els nostres impostos també.

5. LA NORMATIVA ACTUAL DE CREACIÓ D’ESCOLES PRIVADES PENALITZA LES INICIATIVES PETITES I FA INNACCESIBLE AQUEST DRET CONSTITUCIONAL
La normativa de creació de centres privats exigeix les mateixes instal·lacions i nombre de professorat per a tots els centres independentment del nombre d’alumnes. En canvI , l’adaptació d’aquestes exigències sí és possible per a les escoles públiques rurals.
Aquestes exigències fan que les iniciatives petites siguin econòmicament inviables.
En conseqüència, les famílies que desitgem un tipus d’educació respectuosa, en entorns familiars i petits, on es pot acompanyar adequadament les necessitats de cada nen/a, no podem tampoc fer efectiu el dret constitucional a crear un centre educatiu privat.

6. LA LEGISLACIÓ ACTUAL CRIMINALITZA L’EDUCACIÓ EN ÀMBITS DIFERENTS A L’ESCOLAR.
La legislació actual en matèria educativa equipara ‘educació’ (un dret fonamental) amb ‘escolarització’ (una de les possibles formes, tan sols, de fer efectiu el dret a l’educació) i fa obligatòria l’escolarització des dels 6 als 16 anys.
En conseqüència, criminalitza totes les famílies que fan efectiu el dret a l’educació dels seus fills i filles a través d’espais diferents a l’escolar.

LA LEGISLACIÓ ACTUAL VULNERA DRETS FONAMENTALS DE LA INFÀNCIA I DE LES FAMÍLIES.

Les famílies que volem fer efectiu el nostre dret a decidir una educació basada en el respecte a les necessitats vitals de la infància:
· No tenim places a les escoles públiques, perquè les normatives que rep el professorat dificulten la creació de projectes educatius afins a la nostra opció educativa.
· No podem crear centres educatius privats perquè la normativa actual fa inviable la creació de centres petits, tot i que a la xarxa pública sí que són permesos i fins i tot lloats per part de l’administració com a exemples de seguiment individualitzat de l’alumnat.
· No podem optar a no escolaritzar els nostres fills/es i fer efectiu el dret a l’educació a través d’altres àmbits, tot i ser una opció permesa i regulada a la majoria de països europeus, i que compta amb resultats molt favorables.

Nosaltres, els/les sotasignants, DEMANEM QUE:

7. L’OFERTA DE PLACES PÚBLIQUES ACULLI TAMBÉ LA NOSTRA I TOTES LES OPCIONS EDUCATIVES QUE RESPECTIN ELS DRETS DE LA INFÀNCIA.
Demanem que el sistema públic compti amb més escoles afins a la nostra opció educativa.
Demanem que les administracions educatives i els sindicats del professorat tinguin la voluntat de conciliar el dret del funcionariat a accedir de manera equitativa a tot centre públic i el dret de les famílies a decidir entre projectes educatius substancialment diferents.
Demanem que els centres educatius públics que opten per un projecte singular puguin mantenir l’estabilitat necessària del seu professorat, sense la qual aquests centres acaben perdent la seva singularitat, i les famílies les opcions per triar.

8. DEMANEM QUE LA LEGISLACIÓ EN MATÈRIA DE CREACIÓ DE CENTRES PRIVATS PERMETI LA CREACIÓ DE CENTRES PETITS
Demanem un canvi en la normativa actual que permeti la creació de centres privats amb unes instal·lacions i un nombre de docents en funció del nombre d’alumnes permesos.
Demanem que s’apliqui la mateixa normativa per a centres públics que per a centres privats en matèria d’adequació d’instal·lacions i de nombre de professorat.

9. DEMANEM QUE L’EDUCACIÓ EN ÀMBITS DIFERENTS A L’ESCOLAR SIGUI REGULARTIZADA
Demanem que cada família pugui fer efectiu el seu dret a educar els fills i filles a través de l’àmbit escolar i també a través d’altres àmbits.
Demanem que es regularitzi l’educació en l’àmbit familiar.
Mentrestant, demanem que es deixi de criminalitzar les famílies que opten per opcions diferents a l’escolar, com ara les associacions de famílies i l’àmbit familiar.

ÉS UNA VERGONYA
Que mares i pares que proporcionen un entorn educatiu de qualitat als seus fills/es siguin tractats com a criminals i que la mateixa administració desatengui centenars de nens/es de barris perifèrics que no tenen accés a drets fonamentals de la infància, ni tan sols al dret a l’escolarització

ÉS UNA INJUSTÍCIA
Que l’Estat imposi un únic model educatiu en una societat diversa i robi a les famílies la custòdia dels seus fills/es. Les lleis han de garantir el respecte als drets fonamentals, però no han d’imposar un únic model educatiu.

VOLEM EL DRET A DECIDIR SOBRE L’EDUCACIÓ DELS NOSTRES FILLS/ES

Atentamente,
[Tu nombre]

Anuncios

Acerca de madalen

Profesora de Derecho Civil de la EHU-UPV

Deja un comentario aquí

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s